Monday, February 13, 2012

Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita!




mmg pernah aku memikirkan yg duit  yg byk akan membuatkan hidupku senang kelak..boleh beli segala keinginan nafsu yg xpernah padam yg xde titik noktah..pemikiran yg dicorak berlandaskan kebendaan membuatkan aku xpernah puas melihat, kagum dgn kerete yg mewah..rumah bak istana lantas otak mula berimiginasi andai aku berada disaat itu..alangkah gembira nk seronok nye hidup ini..dpt memberi keluarga kemewahan kesenangan kekayaan......tapi akal mula berfikir hati mula berbisik, di saat aku memiliki semua itu adakah aku akan merasa bersyukur? adakah aku terus mengingatiNya? klulah kemewahan itu satu kebahagian apa aku pasti kebahagian akan hadir saat kekayaan didepan mata?? ya Allah...sgt lemah imam hamba mu ini....sgt rapuh keyakinannya..KEBAHAGIAN dtg dari Nya kenapa harus memcari pada tempat lain??
,kenapa melihat dijalan yg lain?? 
satu persoalan pada diri yg sukar untuk dijawab...kenapa terlalu susah utk diri terus berubah, kenapa diri sukar utk terus kekal berubah..........namun aku sgt bersyukur dilahirkan dlm islam..

No comments: