Thursday, September 8, 2011

seronok sgt saya dgr ade 6% cukai reload!!!!!!


yes! 1 Malaysia!!!!!!!!!!!!! seronok yg amat x terkata dgn berita nie kn3! 
terima kasih la wahai pemimpin yg berjiwe rakyat(kononnye)...

aku xterkata da bile pengumuman nie keluar..xheran klu lps nie ade jew cukai2 laen kerajaan keluarkan...
TOLONGLA.....aku xfaham la aku dgn kerajaan skrg,makin pelik2 die nk buat....
oooo ye! ni la  die 'rakyat didahulukan pencapaian diutamakan'?????????
come on rakyat malaysia!!!!

pikirlah sebaik2nye....manusia yg sebaik2 kejadian...gune lah akal fikiran , mate hati utk menilai semua nie....

aku nk tye mane nk pegi sume 6% cukai tu????????????????????
mane?????????????

rakyt malaysia dianggar ade dlm 27.5juta..klu kau drb 90% dri jumlah penduduk malaysia tu dgn rm0.60 xke da berjuta hasil dari cukai tu.....

wa'hualam...hanye Dia sahaje yg mengetahui..andai tulus pemimnpin kite aku xrase perlu adenye 6% cukai tu..
dgn keuntungan PETRONAS yg berbilion2 ringgit kat mane disalurkan kite xthu....
masih ade rkyt malaysia yg miskin...mne pergi duit ZAKAT....
khalifah dahulu memerintah negara sampi duet zakat xthu nk buat ape da...see..punye tulus pemerintahan zaman dulu..oo yeah,kau nk ckp mne bole nk compare zaman dulu dgn skrg...hey,we learn from the past...itu baru pemimpin yg berjiwe rakyat...




p/s; xmampu nk berkate2..xterluah!


6 comments:

Unknown said...

Yes..semangat serikandi camni yg sy suka. TAKBIR !

jom kasi "tukar"

Azlina ishAk said...

=) terima kasih khairul

yusuflaili(Goku) said...

Salam;
susah nak kata sekarang ni..2x5=10,5x2=10 sama je..

Afiq Din said...

rakyat semakin bertuah sbb slalu didahulukan...
yg tu kate pemimpin la

iena said...

huaaa.tak suka prepaid ada cukai...T.T

Yana Halim said...

rakyat dikenakan dulu...huhu. Nak cari duit kempen pilihanraya maa....